Revel Concerta2 M16 állványos hangfal tesztKimerítő cikket olvashatnak ezúttal az új Revel Concerta2 hangfal szériáról. Sok bravúrt tartalmaz, melyek eddig csak a nagyobb modellekben léteztek. Az eredmény az árkategóriához mérten szokatlan előnyöket mutató hangzás lett!

Kétutas polcra vagy állványra helyezhető kis hangfal 16,5 cm mélyközép hangszóróval és 2,5 cm magassugárzóval, ez a manapság elérhető egyik leggyakoribb konstrukció. Azok, akik ilyen típust akarnak piacra dobni, kiemelkedő munkát kell, hogy végezzek ha azt akarják, hogy ebben a túlzsúfolt kínálatban felfigyeljenek rájuk, különösen a 300 000 Ft (/pár) körüli árkategóriában. Ezzel kell, hogy szembenézzen a Revel, és törekvésük a Concerta2 M16 állványos hangfal személyében testesült meg. Jóllehet, a Revel már elérte a topkategóriás hangfalgyártás technikai határait, továbbra is utat kell törniük maguknak, hogy kilógjanak tucatnyi – ha nem éppen száznyi – hasonló hangfal közül. Tehát hogyan teszi említésre méltóvá állványos hangsugárzóit a Revel? Olvass tovább, és kiderül…

Az M16 megjelenése tiszta és stílusos, szinte minimalista. Magasfényű fekete és fehér színekben egyaránt gyártják. A magassugárzó körüli hullámvezető ízlésesen összeér a mélyközép hangszóró peremével. Szépen oldották meg a keretek kialakítását, a hangszórókat rögzítő összes csavart elrejtették. A mágneses előlapi védőselyem szükségtelenné teszi a sarkokban lévő gumialjzatokat, így az összkép még letisztultabb. Mindössze egy kis embléma töri meg a tiszta vonalakat, de nem tolakodóan. Csinos részlet lett volna egy mágnesesen eltávolítható logó. Arculata annyira szép, hogy vétek lenne rátenni a selymet, a Revel M16 állványos hangfal jobban néz ki takaró szövet nélkül.

A doboz oldalai egészen a hátoldalig hajlanak, ezzel máris üdvözítőbb látványt kapunk a legtöbb, általában négyszögletes állványos hangfal  dizájnhoz képest. A vizuális egyszerűség és a csúcsminőségű lakkozás által az M16 olyan hangsugárzó, amely szinte bármilyen otthoni bútorzatot képes kiegészíteni. Tökéletesen beilleszthető modern belsőépítészetbe, különösen a fehér verzió, de nem borítja meg a rendet akkor sem, ha jóval inkább tradicionális környezetben helyeznénk el.

A Revel M16 állványos hangfal  tehát szép, de milyen a megépítettség? A dobozt megkoppintva tompa puffanást produkál, ami értelemszerűen tömörséget sugall, ez pozitív jellemző egy hangfal esetében. Az M16 7,2 kg tömege a minőség előjele, és noha nem garantálja a minőségi felépítést, a nehézség mindig bíztatóbb, mint ha aránytalanul könnyűnek tűnik egy hangfal. Merev és súlyos doboz szükséges a rezonanciák csökkentéséhez, melyek belezavarhatnak abba a hangba, amit kifejezetten a membránoknak és a reflexnyílásnak kellene megszólaltatni. A kabinet külső falai 2 cm vastag MDF-ből készültek, belül pedig egy 1,2 cm-es merevítő elem került a magassugárzó és a mélyközép hangszóró közé. Az M16 oldalfalainak hajlítását “Kerf Technikával” oldották meg, merőleges csíkok bevágásával a V-alakú vájatok helyett és egy réteg rostlemez erősíti a doboz belső, bordázott oldalát. Szorítófejes aljzatok garantálják a hangfalkábel biztos rögzítését, melyekbe banándugó és blankolt vezetéket is fűzhetünk. Mindent összevetve az M16 konstrukciója érzékletes: felépítése robusztus lett anélkül, hogy az extrém high-end hangfalak túlcsillapított szerkezetét örökölte volna, utóbbi gyakran hatványozottan megdobja az árcédulát, szinte jelentéktelen hangminőség növekedés mellett.

A 2,54 cm átmérőjű, alumínium dóm magassugárzó hullámvezető tölcsért és akusztikus lencsét is tartalmaz, hogy a mélyközép hangszóróval azonos irányítottságot kapjon, így feltűnésmentes átfedés hozható létre kettejük közt. A filozófia kihat a Harman hangsugárzó márkák  legtöbbjére, melyek közé a Revel audiofil hangfal típusok is tartozik, miszerint egységes tengelyen kívüli frekvenciaválaszt kell megvalósítani épp úgy, ahogy tengelyen belül is, a legjobb hangszínpad és térleképzés érdekében. Ezt a tervezési elvet az a felvetés okozta, amely szerint amit általában egy szobában hallunk, az nem a hangszórókból közvetlenül érkező jel, hanem a szoba felületeiről érkező hangvisszaverődések is. Ezért a tengelyen kívüli válasz nagyon fontos szerephez jut a pontos reprodukcióban. A hullámvezető alakja és íve kritikusan precíz modellezést igényel, hogy a mélyközép membránnal azonos keresztváltási frekvencián ugyanazt a szórási mintát produkálja. Az M16 tölcsére és akusztikai lencséje egyúttal a magassugárzó érzékenységét is fokozza, különösen annak alsóbb rezgéseinél. A spektrum ezen szakaszának felturbózása nagy segítség, mert a magassugárzó itt szereti a legtöbb torzítást produkálni, elvégre innen kapja a legnagyobb mechanikus terhelést. A magassugárzó szerkezetének egyik innovatív megoldása a Revel saját fejlesztésű, szokásosnál nagyobb hátsó ürege a mágnes mögött, mely ugyancsak szellőzik. Ez a mechanikus rezgést leengedi 800 Hz-ig, a szokásos 1 500 Hz helyett.

A mélyhangszóró kónusza mikro-keramikus kompozitból (MCC) készült, ami egy kerámia rétegek közé szendvicsként foglalt alumínium réteg. Mivel a két anyag máshogy szállítja a hangot, a kónusz felépítése lényeges csillapítást nyújt a hagyományos membrán anyagokhoz képest. A hangszóró másik extrája, hogy a pólus idomot kibővítették, az egységesebb mágneses mező érdekében, amennyiben intenzívebb terhelést kap a rendszer. Ezáltal ha hangosan hallgatunk zenét, a torzítás csökken. Klippel lézeres mérővizsgálatot alkalmaztak, hogy a basszus membrán linearitását optimalizálják, ugyanez segített számottevően feljavítani a pille által okozott lineáris kilengést, ugyanakkor a tekercs és a mágnes közötti mezőt. A keresztváltó kilenc alkatrészből álló, felső osztályú típus. A keresztváltási frekvencia 2,1 kHz, ami a normálistól kicsivel alacsonyabb, de a magassugárzó 800 Hz-ig hangolt hátsó kamrája és hullámvezetője által nem okoz gondot.

A Revel “folyamatos nyomású gradiens portnak” nevezi a hátsó basszreflex nyílást. A mögöttes tartalom lényege, hogy a cső belső alakját és hosszát úgy formálják, hogy egyenleges nyomással mozgassa a benne áramló levegőt. Ezt azért teszik, mert nagy hangerőn gyakran “pöfögni” kezd a nyílás, ha túl gyors légmozgást kap, és turbulencia jön létre. A cső alakjának precíz kontúrozásával ez az örvény lecsökkenthető, a felület gerjesztő pontjainak megszűntetésével, és így megváltoztatható a légörvény nyomása.

Az én megközelítőleg 7 x 4 m2 alapterületű zenehallgató szobámban a felhasználói kézikönyv elhelyezési javaslata szerint állítottam be a hangfalakat: egyforma távolságra az oldalsó és hátsó falaktól illetve egymástól, valamint a hallgatói pozíciótól. A magassugárzó fülmagasságban állt, a hangszórók pedig közvetlenül felém néztek. Egy Pioneer SC-05 erősítőt használtam ‘Pure Direct’ módban, tehát semmilyen utólagos hangjel átalakítással nem nyúlt bele a hangsugárzók természetes karakterébe, mélyládákat sem használtam, hogy kiderüljenek az M16 valós basszushatárai. A hangfalak kb. 2,5 méterre álltak a hallgatói pozíciótól.

Először egy kis szimfonikus zene szólt. Ha egy pár kis állványos doboz képes meggyőzően reprodukálni egy komplett zenekart, az már bíztató kezdetnek számít.

fantasia-on-greenslavesFantasia on Greensleeves

Elsősorban Frederick Delius számai miatt vásároltam meg ezt a kétlemezes, angol komponálású, Neville Marriner által vezényelt és az Academy of St. Martin in the Fields által előadott albumot, de mindegyik darab lenyűgözött. Sir Neville Mariner és az Academy of St. Martin in the Fields főleg buja előadásukról, ugyanakkor rendkívüli minőségű felvételeikről ismertek. A Revel Concerta2 M16 hangfalak életre keltették a hangszínpadot; autentikusnak éreztem a hangszerek elhelyezkedését (noha hozzá kell tennem, hogy a St. Martin in the Fields templomban még egy előadásukat sem hallottam, tehát csak sejtem, hogy a valóságban is így szólnak). A hangszerek csengését higgadtsággal reprodukálta az M16. Kicsit több basszushoz vagyok hozzászokva, ettől függetlenül kikapcsoltam a mélyládáimat. Nem várhatom el, hogy az M16 16,5 cm-es hangszórói az általam használt, 30 cm membránnal felszerelt mélysugárzókkal azonosan teljesítsenek. Ennek ellenére megjegyezném, hogy könyvespolc-barát méretükhöz képest nagyon is meggyőző basszust képesek kiadni. Határozottan éreztem a nagybőgő jelenlétét és a cselló mély dallamai sem hagytak kívánnivalót maguk után. A középső frekvenciákban szépen megfért egymás mellett a lelkesedő hegedű és a fafúvósok, melyek egyedi hangszínét gond nélkül elkülönítette az M16. A hangszeresek távolságtartó, de egységes fellépést nyújtottak, jóllehet, a hangmérnöknek ez épp annyira köszönhető, mint a hangfalaknak. A magas frekvenciás csúcsok kristálytiszták voltak, erőszakoskodás nélkül. A hangfalak gyakran úgy keltik a “levegősség” érzetét, hogy felturbózzák a felső tartományt. Ezt nem éreztem az M16 hallgatásakor, a felvétel természetesen hangzott.

amadeus-special-editionAmadeus: Special Edition

Ugyancsak az előző zenekar által előadott és azonos karmesterrel levezényelt előadás, mely az Amadeus c. film zenei betétjeinek köszönhetően a legnépszerűbb felvételük. A Special Edition egy 24-biten újrakevert verzió, az eredetiből kimaradt számokkal. Tapasztalataim szerint ez remek lemez hangfalak értékeléséhez, mivel rengeteg fajta klasszikus stílust magába foglal, kiemelkedően jó minőségű produkció és nagyon széles dinamikai skálán mozog. A Revel M16 állványos hangfal nagyon ügyesen újrakreálta Amadeus zenéit: a ‘Stabat Mater’ éteri kórusa, a ‘Bubak and Hungaricus’ domináns férfi énekhangjai és a ‘Sinfonia Concertante for Violin, Viola and Orchestra’ lebegő női opera vokáljai. Kacér kölcsönhatást gerjesztettek a ‘Don Giovanni’ alatt szinte egymással flörtölő vonósok és fafúvosok is. Az M16 hifi hangfalak szépen fordították át a dühöngést békességbe az Axur fináléjában (ezt a remek számot Antonio Salieri komponálta). Mint korábban, az izmos basszusok most is elmaradtak, de ez várható egy állványos hangdoboztól, ezért nem tudom az M16 hátrányaként említeni. Igazi kifogást nem találtam az Amadeus végighallgatása után. Egyszerűen élvezet volt fülelni az M16-on keresztül.

diana-krall-the-look-of-loveDiana Krall – The Look of Love

Igen, tudom, az audiofilek túl gyakran tesztelnek Diana Krall zenéivel, de jó okuk van rá: Krall felvételei fantasztikusan kidolgozottak és remekül szólnak. Be kell vallanom, hogy nem vagyok jazz rajongó, de az autentikus produkció és énekhang határozottan megmutatják egy hangfal előnyeit ill. hátrányait.

Mivel az emberi hallás annyira hozzászokott (vagy ahogy egyesek mondanák, “ráhangolódott”) az emberi beszédre és hangokra, ha valamit észre lehet venni egy hangfalon, az leggyakrabban a vokál reprodukció képessége vagy hiánya. Diana Krall albumát Grammy-díjjal jutalmazták a kiváló hangmérnöki munkálatokért, teszteléshez is ideális. A Revel M16 állványos hangfal  gyönyörűen elénk gördítette a komplett albumot, semmi kifogásolni valót nem találtam benne. Ezen a kis hangfal páron keresztül hallhatod azt az intim érzést, amit az énekeshez közel helyezett mikrofon kelt. A bossa nova ritmus szekció és a könnyed hangszeres kíséret is megfelelően reprodukálódott, de egyértelműen az ének volt a középpontban. Utóbbi annyira tisztán, “dobozhang” nélkül tudott szólni, hogy gyanakodni kezdtem, és feljebb tekertem a jelszintet. És igen, nagy hangerőn is épp olyan tiszta maradt, mint alacsony terhelésen. A térleképzés hibátlan volt: az énekhang és a hangszerek is diszkrét, természetes módon helyezkedtek el. A leközölt hangszínpad relatív szélesen is mutatkozott; míg az M16 a “hallgatói középpontból” szólt legjobban a részletek nem bizonytalanodtak el a kanapé jobb vagy bal szélén ülve sem. Nagy lefedettség jött létre, és a cikk lentebbi részén illusztrált, tengelyen kívüli mérés meg is mutatja majd, hogy miért.

evol-intent-era-of-diversionEvol Intent -Era of Diversion

Most pedig jöjjön valami teljesen más. Miután kiderült, hogy a Revel hangfalak hogyan kezelik a hangszínpad felosztást és a finom lecsengéseket, úgy döntöttem, hogy adok nekik valami teljesen ellenkező műfajt, olyat ami vad, hangos, nehéz karakterű és dinamikailag összepréselt. Itt le kell adnom az audiofil igazálványomat, mert ez a fajta zenei stílus az, amit általában hallgatok. az Evol – Era of Diversion az elektronikus zene ‘drum’n’bass’ ágában nyugszik, ennél fogva nagyon agresszív ütőhangszerelést, masszív basszusokat, észvesztő szintetizátor szólókat és erősen torz hangeffektusokat foglal magába.

Hogy bírták a kis hangfalak? Örömmel jelenthetem, hogy nagyon jól – a saját korlátaikon belül. Az aktív mélyláda hiánya kínosan egyértelművé vált ezzel a zenei stílussal, de csak ismételni tudom, állványos hangfalaktól nem várhatjuk el a “teljes sávban” szólni képes álló dobozok spektrumát, anélkül folyton a plusz erőt szomjazzuk. A basszustól eltekintve az M16 visszaadta a cintányérok csattanását, a pergődob feszességét és a lábdob ütemét. A józan ész határait meghaladó hangerőn töménnyé vált, de állványos hangfal létére egész nyugodt maradt nagy hangnyomásszinten is.

Film és televíziós műsor

Most pedig lássuk, hogyan viselkedik a Revel Concerta2 M16 kétutas hangfal, ha mozgóképhez kell hangot társítania.  Az általam nézett műsorok és filmek közé került Bruce Willis 2012-es Looper c. filmje, egy időutazós történet bérgyilkosokról, akik a múltban élnek, hogy a jövőből küldött célpontokat megtalálják.

A Looper hangsávjai az érdestől a derűsig változtak, a lövöldözős – verekedős akciójelenetektől a vidéki farmer életképekig és intim beszélgetésekig. A zenei aláfestés ehhez illeszkedik, az egyszerű zongoradallamok, töprengő gitárkíséret, szimfonikus beúszások illetve torz elektronikus robajok formájában. A fegyvertűz beleüt a levegőbe, az első ‘shotgun’ lövés különösen ijesztőre sikerült. Mióta dedikált centerrel hallgatom a Looper-t, a filmes dialógok pozícionálását nem tudom annyira az M16 erősségei közé sorolni, de a zenei részletek és hangeffektusok átjöttek, hallható gyengeségek nélkül, összehangoltan a többi hangfallal. Az M16 segített abban, hogy élvezhető és magával ragadó film legyen számomra a Looper. Ugyan ezeket a hangfalakat nem ajánlanám dedikált házimozi szobákba, viszont egy hagyományos élettérben, ahol a megjelenés fontos és nincs igény THX referencia hangnyomásszintre, kiváló munkát végez az M16.

A hangfallal együtt töltött idő alatt belekukkantottam egyik családtagom ajánlására a ‘Foglalkozásuk: amerikai’ c. sorozatba. Azoknak, akik nem ismerik, ez egy hidegháborús kém dráma egy Washington DC-ben élő házaspárról, akik titokban KGB kémek, és amerikai utazós ügynöknek adják ki magukat. A történet főleg a kettős élet árát taglalja, illetve annak hatását a családjukra és házasságukra. Sztereó módban néztem ezt, tehát a komplett hangsávot az M16-ok szólaltatták meg. A keverés dialógus-orientált volt, néha jelképes mértékű zenei aláfestéssel, gyakran akciójelenetekkel félbeszakítva, emellett az epizódokban gyakran beúszott egy 80-as évekből származó sláger montázsa is.

Revel Concerta2 M16 állványos hangfal mérések és analízisRevel Concerta2 M16 állványos hangfal tesztelés

A Revel Concerta2 M16 állványos hangfalat szabad levegőn mértük megközelítőleg 2,7 méter magasságban, 14 ms-os vezérléssel. Ilyen időzítés esetén a felbontás egy része eltűnik közvetlenül 140 Hz alatt és a 70 Hz alatti mérés teljesen pontatlanná válik, tehát azt a tartományt figyelmen kívül kell hagyni.

Revel Concerta2 M16 állványos hangfal teszt mérései

 Az M16 hangfal tengelyén mért válasz lenyűgözően egyenletes, a skála döntő részén. 100 Hz körül kis pukli található, de nem kritikus mértékű és mivel gyakran előfordul egyenetlenség ilyen alacsony frekvencián, már az alapszintű szobaakusztika korrektoroknak is ki kellene egyenesítenie, amennyiben maximalisták vagyunk. Némi fodrozódás látható 6 kHz-en és följebb, ezek leginkább a mikrofon állvány anomáliái, a tényleges válasz biztosan egyenesebb, mint amit ez a diagram ábrázol. A “hallgatói ablak” görbe egy átlagérték a 20 fokos vízszintes szögből és 10 fokos függőleges szögből, a hangsugárzó középső tengelyétől viszonyítva. A “kezdeti visszaverődések” görbe olyan átlagértékeket mutat, amik egy tipikus szobában mért “korai reflekciók” szoktak lenni.  A közvetlen tengelyen leadott válasz és a hallgatói ablak szinte ugyanazok a Revel M16 állványos hangfal esetében, ami jól igazolja, hogy meglehetősen széles hallgatói területet képes betölteni.

Revel Concerta2 M16 állványos hangfal teszt mérései

A tengelyen kívüli válasz követi a tengelyen belül mért sugárzást, kimagaslóan folyamatos szórási mintázattal. Ahogy korábban említettem, mindez igazodik a Harman (a Revel hangfalak anyavállalata) tervezési filozófiájához. A legtöbb felhasználó azt a hangzást preferálja, ami a hangfalak sugárzási tartományán belül és kívül is közel azonos, ugyanakkor a tengelyen kívüli visszaverődéseknek a tengelyen belüliekkel azonosnak kellene lennie, a lehető legmeggyőzőbb hangszínpad érdekében. Ezt a filozófiát kimerítő kutatások támasztják alá, nem csak holmi audiofilek által kijelentett magasröptű meglátások. Itt olvasható egy Dr. Floyd Toole által írt szakközlemény, amely megmagyarázza a termék mögött rejlő kutatások egy részét. Az M16 állványos hangfal nagyon jó választ produkál hallgatási tengelyen belül, és még lenyűgözőbbet azon kívül.

Revel Concerta2 M16 állványos hangfal teszt mérés poláris térkép

A fenti poláris térkép ugyanazt az adatot ábrázolja, mint a fentebb lévő grafikonok, csak más módon. Az M16 rendkívül egységesen szór a fő tengelytől 50 fokos szögben. Ez kiváló ábrázolás és lényegre törő magyarázatot ad az M16 realisztikus és természetes hangjára. Ami itt látható, azt hallgatói tesztelés közben sikerült is meghallani, az M16 figyelemre méltóan világos hangszínpadjában. Ezért remek választás ez a hangfal remek olyan szituációhoz, amelyekben a hallgatók nem egy, hanem több ponton helyezkednek el, ettől függetlenül a “középpontban” ülők számára is előnyökkel jár az ilyen szórási minta.

Revel Concerta2 M16 állványos hangfal teszt mérés impedancia görbe

A Revel specifikációjában 6 Ohm névleges impedanciát közölnek. Saját impedancia mérésünket figyelve nehéz lenne ezzel vitába szállni. Az M16 az erősítők döntő hányadának nem szabadna, hogy kihívást jelentsen. Egy gyenge minőségű, belépőszintű AVR talán erőlködni kezdhet a 150 Hz-nél kiteljesedő alacsony frekvenciás beszakadással, ha hosszabb időre nagy hangerőn hajtjuk a dobozt, de ettől függetlenül az elektronikák zöme gondtalanul meg kell, hogy hajtsa e hangfalakat. A meredek fázisváltások csak magas impedanciákon történnek, ezért nem okoznak érezhető problémát. Egyáltalán nem kell aggódnod a hajtás miatt, hacsak nem olyan rosszul tervezett erősítőt használsz, ami már amúgy is cserére szorul.

A Revel 86 dB-ben határozta meg az M16 2,83v / 1 méteren mért érzékenységét, és tesztünk kimutatta, hogy az adat reális (85,5 dB-t mértünk), ez egy tipikus érzékenységi szint egy ilyen hangsugárzó esetében. Újfent hangsúlyozzuk, ez nem egy olyan hangfal, amivel TEX-minősített dedikált házimozi szobát építenek, de a legtöbb felhasználó valószínűleg sosem fog 20 W-nál többet küldeni rá, ami már eleve egész hangos üzemet eredményez. Akárhogy is, ha a hallgatói pozíciód 4,5 méternél messzebb van a hangfalaktól és szeretnél nagy hangerőn zenét hallgatni, akkor valami jobban terhelhető megoldást érdemes keresned, vagy támogasd meg az M16 basszusait finoman, egy vagy két aktív mélyláda hozzáadásával.

Ha eddig a pontig elolvastad a tesztet, akkor már sejtheted, hogy megkedveltem az M16 állványos hangfalakat, és jól gondolod. A Revel Concerta2 M16 nagyon jól tálalt megoldás, és nehéz bármilyen téren belekötnöm, amennyiben a célközönséget és javasolt felhasználási szituációkat figyelembe veszem. Ha mindenképpen kötekedni akarnék, csak a miheztartás végett, akkor megemlíthetném, hogy a fekete és fehér színvariációk mellett valamilyen faborítást is elérhetővé tehettek volna. De néhányan még azt is megjegyzik majd, hogy nem elég szép dobozok, tehát a kritika teljesen relatív a megjelenés terén. Megemlíthetném, hogy a frekvenciagörbe nem tökéletes, viszont az árhoz mérten egész lineáris, és nehezen tudnék bármi olyat mutatni, ami ennél egyenesebb mérést mutat ugyanezért a pénzért. Lehetnek állványos dobozok a piacon, amelyek felszabadultabb magas hangokat vagy erőteljesebb basszust produkálnak, vagy egyéb teljesítményadatok terén emelkednek ki, de az M16 sok mindent csinál jól nagyon jutányos áron.

Az M16 állványos hangfal nagyon attraktív, ugyanakkor igazi hifi hangsugárzó, ahogy méréseink is kimutatták. 360 000 Ft/pár áron azt gondolom, hogy jó üzlet bárkinek, aki komoly kompakt dobozokat keres. Úgy kezdtem a cikket, hogy megkérdőjeleztem a Revel belépő(bb)kategóriában való létjogosultságát, és végezetül kijelenthetem, hogy igen, e típusok beszerzését érdemes komolyan megfontolni.

Revel Concerta2 M16 állványos hangfal

A fenti cikk az audioholics.com oldalon megjelent, angol nyelvű teszt magyarra fordított változata. A Revel Concerta2 szériás hangsugárzói előzetes időpont egyeztetést követően kipróbálhatóak, meghallgatók bemutatótermünkben!

Bejelentkezés Revel hangfal bemutatóra

 

Látogassa meg bemutatótermünket, és fedezze fel az Ön által kiszemelt eszköz valódi tudását!